Keşan’da eğitimciler, “Yaşam Nöbeti” tuttu
Türkiye’yi sarsan okul saldırılarının ardından Keşan’da eğitimciler iş bırakarak oturma eylemi yaptı. Çarşı meydanında düzenlenen “yaşam nöbeti”ne öğrenci ve veliler de destek verdi.
EĞİTİMCİLERDEN ORTAK TEPKİ
Şanlıurfa’nın Siverek ilçesi ile Kahramanmaraş’ta peş peşe yaşanan ve öğretmenler ile öğrencilerin hayatını kaybettiği saldırıların ardından Keşan’da eğitim emekçileri sokağa çıktı. Eğitim-Sen, Eğitim-İş ve Hürriyetçi Eğitim-Sen üyeleri iş bırakarak düzenledikleri eylemle yaşananlara tepki gösterdi.
MEYDANDA SAYGI DURUŞU
16 Nisan 2026 Perşembe günü Alparslan Türkeş Meydanı’nda saat 16.00 sıralarında başlayan “Yaşam Nöbeti”, saldırılarda hayatını kaybedenler için yapılan saygı duruşuyla başladı. Eyleme öğretmenlerin yanı sıra emekli eğitimciler, siyasi parti ve sivil toplum kuruluşlarının temsilcileri ile öğrenci ve veliler de katıldı.

“BU NOKTAYA NASIL GELİNDİ?”
Eylem kapsamında gerçekleştirilen kısa süreli oturma protestosunda sendika temsilcileri açıklamalarda bulundu. Eğitim sistemine yönelik eleştirilerin dile getirildiği konuşmalarda, “Biz eğitimde bu duruma nasıl geldik? Bunun sorumluları kim?” sorusu yöneltildi. Yaşanan olayların toplumda derin yaralar açtığını belirten eğitimciler, benzer saldırıların artık Türkiye’de de görülmesinden duydukları endişeyi ifade etti.

Açıklamalarda, eğitimde yaşanan sorunların yalnızca güvenlik önlemleriyle çözülemeyeceği vurgulandı. Müfredat değişikliklerinde öğretmenlerin görüşlerinin alınmadığı savunulurken, mevcut sistemin hem öğrenciler hem de veliler üzerinde baskı oluşturduğuna dikkat çekildi. Ekonomik eşitsizliklerin eğitime erişimi zorlaştırdığına değinen eğitimciler, velilere de “öğretmenlere ve öğrencilere sahip çıkın” çağrısında bulundu.











Benzer Haberler
Liselere Geçiş Sınavı, 13 Haziran Cumartesi günü yapılacak
Öğretmenlerin performansı, izleyicilerden büyük alkış aldı
KTDD'nin
Keşan Türkü Dostları Derneği, sezonun ikinci konserini 22 Mayıs'ta verecek
ADD Türk Halk Müziği Korosu'nun yılsonu konseri beğeniyle izlendi
ADD’nin “Atamıza Özlemle Sevda Türküleri” konseri, 15 Mayıs akşamı verilecek
Keşan'ın gururu Oğuzhan Ata Konçe, Kaymakam Mercan'ı ziyaret etti
KTDD/THM Korosu, sezonun ikinci konserine hazırlanıyor